sumud filosu

Sumud filosu, umudun ve direnişin yalnız olmadığını, dünyada farklı din ve görüşlerin bu zulmü onaylamadıklarının göstergesi. Dünya'da vicdan hareketinin de olduğunu bizlere ve  aynı zamanda da  zalimlere de gösterdi. Hepimiz yada birçoğumuz bu eylemden dolayı hem umutlandık hem "elhamdülillah" dedik.
      Yıllarca dökülen mazlum kanı için hepimiz ya meydanlarda yada bir caminin soğuk kolonun dibinde lanet okuduk. Okuduğumuz lanetler bizim üzerimize geri yağdı. Biz bedua ettikçe ve "elimizden bir şey gelmiyor" dedikçe mazlum kanları ile mazlum toprakları sullandı. Son zamanda vicdanın sesi çıktı aramızdan, sağımızdan, solumuzdan. Bir çok sözüm ona sözde münevverimiz bir ağızdan giden aktivistleri tefe oturtmayı yeğlediler. Yazık gerçekten çok yazık İsrail denilen terör devletinden bu kadar gür ses çıkmamışken bizden ( bizden görünenler) daha çok aktivistlere karşı İsrail'i haklı gösterecek kadar gür bir seda çıktı. 
    Hatırlayanlar bilir, bir dönem mavi Marmara gemisinin İsrail'e yaptığı seferi eleştirmek amacıyla o dönem 
Fethullah Gülen; "otoritenin izni alınmalıydı" demişti ve kıyametler kopmuştu. O dönem Fethullah Gülen hakkında çok ciddi ithamlarda bulunulmuş ve bazı kesimler -ki aynı düşünceyi Ahmet Şimşirgil dile getirdi - bugün adeta iddialarıyla vuruldular. 
       Bu kadar mı isteyerek yada istemeyerek İsrail gibi bir terör devletinin maşası haline gelebiliyor müslüman kardeşimiz. Hayatta her şeyi kendi cukasına indirmeyi adet haline getirenler başka bir sese tahammül edemiyorlar. Bu da akl-ı selim düşüncenin önüne adeta set haline geliveriyor. 
     Doğru gelecekse o da onların tekkelerinden zaviyelerinden gelmesini beklerler. Tıpkı bir dönem "bu ülkeye komünizm gelecekse onu da biz getiririz" diyenler gibi. Halbuki doğru nerden gelirse gelsin "doğrudur" diyebilmeliler. Bizler ortak doğrulara doğru demediğimiz sürece doğru bildiğimiz kendi doğrularımız ile hareket etmek zorunda kalacağız. Kendi vicdanımızı insanlığın ortak vicdanı ile harmanlamadığımız sürece eksik ve kadük duruma düşeriz. Hiç kimse yeryüzünde insanlık adına hareket etmese bile bizler insanlığın son kalesi olarak kendimizi görmeliyiz. 
Daha iyi bir dünya için yaşasın insanlık vicdanı...

Yorumlar

  1. Vicdanlı seslere bir ses olan yazınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERİN VADİLERDEN YÜKSEK İDEALLERE...

MANKURTLUKTAN DİRİLİŞE: KENDİ KERPİCİMİZLE GELECEĞİ İNŞA ETMEK